Skip to main content

পত্নী প্ৰসাদ নাটক তথা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ও সংলাপ ।

পত্নী প্ৰসাদ নাটক তথা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ও সংলাপ ।

পত্নী প্ৰসাদ নাটক তথা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ও সংলাপ শীৰ্ষক এই লেখাটিত আমি মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত পত্নী প্ৰসাদ নাট খনিৰ বিষয়ে জানিব পাৰিম। ইয়াত নাট খনিৰ সংলাপ, কাহিনী তথা গীত, ভটিমা আদি কৰি সকলো দিশৰ ওপৰত আলোচনা কৰা হৈছে।

পত্নীপ্ৰসাদনাটকৰসংলাপ, পত্নীপ্ৰসাদনাট
পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ এটি ছবি

পত্নী প্ৰসাদ নাটক :

পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনিৰ ক্ষেত্ৰত ভাগৱতত পোৱা বৰ্ণনা অনুসৰি কাহিনীৰ ফালৰ পৰা কালি দমন নাটৰ পাছত ৰচিত বুলি কোৱা হয়। কিন্তু ৰচনাৰ দিশৰ পৰা পত্নী প্ৰসাদ নাট খনি কালি দমন নাট ভাগিতকৈ আগতে বুলি পণ্ডিতসকলে মত প্ৰকাশ কৰা দেখা যায়।

পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনি যথেষ্ট সৰু। আনহাতে, পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ভাগ পাছৰ কাৰনে পূৰ্বৰ ৰচনা সত্বেও ধাৰাবাহিকতা ৰক্ষা কৰা হৈছে।পত্নী প্ৰসাদ কাৰ ৰচনা বুলিলে ক'ব লাগিব যে মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱ ধুঞাহাট বেলগুৰি সত্ৰত থাকোঁতে এই নাট খন ৰচনা কৰিছিল।


নাটক খনিৰ ৰচনাকাল ১৫২৬ খৃষ্টাব্দ।নাটক খনিৰ প্ৰথম অভিনয় মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ মাকৰ শ্ৰাদ্ধানুষ্ঠানত বৰপেটাৰ বাৰাদি নামেৰে ঠাইত কৰা হয় বুলি কোৱা হয়।


কাহিনীৰ ক্ষেত্ৰত শ্ৰীমদ্ভাগৱত পুৰাণৰ দশম স্কন্ধৰ তেইশ অধ্যায়ৰ পৰা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ভাগ লোৱা হৈছে। ভগৱান শ্ৰীকৃষ্ণক মূখ্য হিচাপে লৈ নাট খনিত কৃষ্ণ ভক্তি ৰসকে প্ৰতিপন্ন কৰা দেখা পোৱা যায়।


সংক্ষেপে পত্নী প্ৰসাদ নাট :

গুৰুজনাৰ দ্বাৰা ৰচিত কৃষ্ণ ভক্তি ৰস পূৰ্ণ পত্নী প্ৰসাদ নাট খনিত ভটিমা সংখ্যা হৈছে দুটা। ইয়াৰে এটা পয়াৰ।
  • ৰাগৰ প্ৰয়োগ নাটক খনিত সাতোটা । সেই সমূহ হৈছে- কানাড়া,আশোৱাৰী, শ্ৰী, ধনশ্ৰী,বেলোৱাৰ, গৌৰী আৰু শ্যাম ৰাগ।
  • অংকীয়া নাটৰ এটি মূখ্য বিশেষত্ব হৈছে ইয়াৰ গীত সমূহ। পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনিয়ো ইয়াৰ ব্যতিক্ৰম নহয়। সৰু নাটক যদিও গীতৰ ক্ষেত্ৰত পত্নী প্ৰসাদত আঠ টা গীত দেখা যায়।
  • অংকীয়া নাটৰ আন এটি বৈশিষ্ট্য শ্লোকৰ প্ৰয়োগ। এই শ্লোক পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনিত মুঠ দুটা।
  • গীতৰ তালৰ ক্ষেত্ৰত পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনিত মুঠ ৪ চাৰি খন তাল প্ৰয়োগ কৰা হৈছে। সেই কেইখন হ'ল ক্ৰমে - এক তাল,পৰি তাল,ৰূপক তাল আৰু চুটকলা তাল।

পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী :

এদিন ভগৱান শিশু কৃষ্ণই ককায়েক বলৰাম আৰু লগৰ গোপবালক সকলৰ লগত বৃন্দাবনত গৰু চৰায় থাকোঁতে  এজোপা অশোক গছৰ ওচৰত উপস্থিত হয়।ভাগৰ আৰু খুধাত সকলোৱে অশোক গছ জোপাৰ তলত জিৰণি লয়।

এনেতে গোপবালক সকলে ভোক-পিয়াহত আতুৰ হৈ কৃষ্ণ-বলৰামক উদ্দেশ্য কৰি কয় যে হে ৰাম কৃষ্ণ, তোমালোকেই আমাৰ পৰম জীৱন।আমি আজি ৰাতিপুৱাও আহাৰ নাখালো। লগতো দধি দুগ্ধ অন্ন একো নানিলো। এতিয়া বৰ ভোক লাগিছে।ভোক নিবাৰণৰ কিবা এটা উপায় চিন্তা কৰা।(হে ৰাম কৃষ্ণ!তোহো হামাৰ পৰম জীৱন।আজু পৰভাতে ভোজন কৰয়ে নাহি।হামো জনি অন্ন সঙ্গে নাহি আনলো।খুধায়ে পৰম পীড়িত হুয়াছি।ইহা জানি খুধা নিবাৰণ উপায় চিন্তহ।)


তেতিয়া,বালক সকলৰ কথা শুনি কৃষ্ণই হাসি হাসি কলে যে কাষৰে সৌ আশ্ৰমত ব্ৰাক্ষ্মণ সকলে যজ্ঞ কৰি আছে।বেদ, শাস্ত্ৰত পাৰ্গত সেই ব্ৰাহ্মণ সকলৰ সন্মূখত দাদা (বলৰাম) আৰু মোৰ নাম কৈ অন্ন বিচাৰাগৈ।


কৃষ্ণৰ কথা শুনি বালক সকলে ব্ৰাক্ষ্মণ সকলৰ ওচৰত নমস্কাৰ জনাই - হে গুৰু সৱ! তোৰাসৱ পৰম পণ্ডিত।যজ্ঞ দানব্ৰতে পৰম নিৰ্মল হুয়াছ।ওহি অশোক মূলে গোপগণ সহিত ৰাম কৃষ্ণ পৰম খুধাতুৰ হুয়া অন্ন  প্ৰাৰ্থি পঠাৱল।যব শ্ৰদ্ধা আছয় অন্ন বেঞ্জন প্ৰচুৰ দেৱ।অন্নদানে যেন পুণ্য আপুনে জানহ,অজ্ঞানক শিখাৱত।তোৰাসৱক আগে হামো কি কি কহব বুলি কৰযোৰে অন্ন ভিক্ষা কৰে।


গোপ সকলে এনেদৰে বাৰম্বাৰ ব্ৰাহ্মণ সকলক কাতৰ প্ৰাৰ্থনা কৰাৰ পাছত চন্দ্ৰ ভাৰতী নামৰ এজন ব্ৰাক্ষ্মণে অহংকাৰ কৰি ৰাম কৃষ্ণ বা বালক সকলক নানা ভাৱে ককৰ্থনা কৰি অন্ন নিদিয়াকৈ বালক সকলক ঘুৰাই পঠিয়ায়।


আৰু পঢ়িব পাৰে- অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য।


তেতিয়া,বালক সকল পুনৰ ৰাম কৃষ্ণৰ ওচৰলৈ আহি কবলৈ ধৰে-হে কৃষ্ণ তোহাক ককৰ্থনা কয়ল।হেন অবৈষ্ণৱক থানে পঠাৱল।আৰা কাৰ্ম্মগৰ্বে পৰম দাম্ভিক।তোহাৰ কথাক গণয়ে নাহি।


বালক সকলৰ কথা শুনি কৃষ্ণই তেওঁলোকক এইবাৰ ব্ৰাক্ষ্মণ সকলৰ পত্নী অৰ্থাৎ ব্ৰাক্ষ্মণী সকলৰ ওচৰত অন্ন বিচাৰিবলৈ কয়।বালক সকলেও ব্ৰাক্ষ্মণী সকলক অন্ন বিচাৰি কয় যে- আহে মাতা সৱ ! ওহি ৰামকৃষ্ণ বালকসৱ সহিত ওহি অশোক মূলে থিক।পৰম খুধাতুৰ হুয়া তোৰাসৱত অন্ন প্ৰাৰ্থি পঠাৱল।


অৰ্থাৎ,হে মাতা সকল, সেই ৰাম কৃষ্ণ বালক সকলৰ লগত সেই অশোক গছৰ তলতে আছে।ভোক আৰু পিয়াহত আতুৰ হৈ আপোনালোকৰ পৰা আহাৰ বিচাৰি পঠাইছে। আৰু বালক সকলৰ পৰা ৰাম কৃষ্ণৰ কথা শুনি ব্ৰাক্ষ্মণী সকলে কয় যে- হে বালক সৱ!সোহি নন্দ নন্দন কৃষ্ণক হামো ওহি চক্ষুয়ে দেখব।


এই বুলি পৰম সুগন্ধি অন্ন,বেঞ্জন, পিঠা-পনা,পৰমান্ন আৰু বহুবিধ ৰস বিচিত্ৰ পাত্ৰত লৈ কৃষ্ণ আৰু বালক সকলক দিবলৈ আগবাঢ়ে। কিন্তু ব্ৰাক্ষ্মণ সকলে বহু বাধা দিবলৈ যত্ন কৰে যদিও কৃষ্ণৰ প্ৰতি থকা ভক্তি প্ৰেমত ব্ৰাক্ষ্মণী সকলে গৈ কৃষ্ণৰ ওচৰত অন্ন বেঞ্জন আগবঢ়াই সেৱা জনায়।


পত্নী প্ৰসাদ নাটক তথা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ও সংলাপ :


তেতিয়া কৃষ্ণই তেওঁলোকক উদ্দেশ্য কৰি কয় যে হে ব্ৰাক্ষ্মণী সকল তোমালোক বহত ভাগ্যৱতী। পুত্ৰ,বান্ধৱ তথা স্বামীৰ বাধাকো নেওচি আমাক চাবলৈ আহিলা। তোমালোকৰ ভকতৰ সদৃশ লক্ষণযুক্তা। কাৰণ প্ৰকৃত ভকত সকলে নিস্কাম ভাৱে আমাক বন্দনা কৰে। তেনেদৰে তোমালোকেও তোমালোকৰ প্ৰেম ভক্তিয়ে আমাক বশ্য কৰিলা। এতিয়া তোমালোক ব্ৰাক্ষ্মণ সকলৰ যজ্ঞ স্হানলৈ যোৱা।


কিন্তু, ব্ৰাক্ষ্মণী সকলে কৃষ্ণক এৰি যাবলৈ অমান্তি হয়। তেওঁলোকে কৃষ্ণক প্ৰাৰ্থনা কৰি কয়- হে কৃষ্ণ,তোহো ভকত বৎসল।বেদত শাস্ত্ৰত হামো শুনৈছি ভকতৰ নষ্ট নাহি।সোহি বচন সফল কৰহ।হামাক তেজব নাহি।সোহি পতি পুত্ৰ সৱে হামাক থান নাহি দেৱব।হামো গৃহে কমনে বঞ্চব।মোহাৰি চৰণ নিৰ্মাল্য তুলসী তাহেক শিৰে ধৰিকহো দাসি হুয়া ৰহব।


তেতিয়া, কৃষ্ণই দেৱতা সকলক মাতি ব্ৰাক্ষ্মণী সকলক নিৰ্ভয় প্ৰদান কৰি কয় যে ব্ৰাক্ষ্মণী সকল,দূৰত থাকিও শ্ৰৱণ, কীৰ্তন ভক্তিৰ দ্বাৰা আমাক যি দৰে বশ্য কৰিব পাৰি,কাষত থাকিও সেইদৰে ভক্তি কৰিব নোৱাৰি।যি দৰে অমৃত খাই খাই মুখত ভাল নোপোৱা হয়। সেয়েহে, তোমালোক শীঘ্ৰে ওভটি যোৱা।


কৃষ্ণই পুনৰ তেওঁ লোকক আশীষ নিৰ্মালি প্ৰসাদ ৰূপে দি নিজা ঘৰলৈ পঠায় যদিও ব্ৰাক্ষ্মণী সকলৰ কেৱল কৃষ্ণৰ প্ৰতি ভকতি দেখি ব্ৰাক্ষ্মণ সকলেও নিজকে কৰা অহংকাৰৰ কাৰনে ধিক্কাৰ দি কৃষ্ণৰ চৰণত শৰণাপন্ন হয়। কৃষ্ণই ও সকলোকে আশীৰ্বাদৰ নিৰ্মালি প্ৰসাদ প্ৰদান কৰি গকুললৈ গমণ কৰে।


পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ চৰিত্ৰ সমূহ :

মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ বিচিত্ৰ সংযোগেৰে ৰচিত পত্নী প্ৰসাদ নাটক খনিত চৰিত্ৰ চিত্ৰণৰ ক্ষেত্ৰত দেখা যায় যে নাটক খনিত সুত্ৰধাৰকে ধৰি শ্ৰীকৃষ্ণ,বলৰাম,বালক সকল তথা ব্ৰাক্ষ্মণ-ব্ৰাক্ষ্মণী সকল আৰু দেৱতা সকলক উপস্থাপন কৰা হৈছে।

ইয়াৰ উপৰিও ব্ৰাক্ষ্মণ সকলৰ ভিতৰত এজনক চন্দ্ৰ ভাৰতী আৰু এজনক বৃদ্ধ ব্ৰাক্ষ্মণ ৰূপে গুৰুজনাই নাট ভাগিত চৰিত্ৰৰ ক্ষেত্ৰত উল্লেখ কৰিছে। প্ৰধান চৰিত্ৰ ভগৱান শিশু কৃষ্ণক লৈয়েই নাট খনিৰ কাহিনী আগুৱাই গৈছে।


পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ সংলাপ :

ত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ সংলাপ সমূহ চালে দেখা যায় যে সম্পূৰ্ণ নাট খনিত সকলো চৰিত্ৰৰ যোগেদি মুঠতে ১৭ টা সংলাপ নাট্যকাৰ শংকৰদেৱে উপস্থাপন কৰিছে। সূত্ৰৰ ক্ষেত্ৰত মুঠ ২৪ টা সূত্ৰ নাট খনিত দেখা যায়।

সৰু নাট হ'লেও পত্নী প্ৰসাদ অংকীয়া নাট খনিত মহাপুৰুষ জনাই সংলাপতকৈ সূত্ৰৰ উপস্থাপন বেছি কৰিলেও কাহিনী ভাগ সুন্দৰ ৰূপত ফুটাই তুলিছে।যি অংকীয়া নাট ভাওনাৰ বিশেষ বৈশিষ্ট।


সামৰণি :

মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ অংকীয়া নাট ভাওনাৰ সৃষ্টি অসমীয়া সংস্কৃতিৰ বাবে এক আপুৰুগীয়া সম্পদ। অংকীয়া নাটৰ মূল বৈশিষ্ট্য সমাজৰ দুস্কৃতি বেয়া সমূহক নিৰ্মূল কৰিবলৈ ভগৱান ৰাম কৃষ্ণৰ লীলা জনমানসত প্ৰচাৰ কৰা। আৰু মানৱ জাতিৰ সবোত্তম উন্নতি সাধন কৰা। অহংকাৰী ব্ৰাক্ষ্মণ চন্দ্ৰ ভাৰতী চৰিত্ৰ টিৰ দ্বাৰা সেই আদৰ্শ কেই নাট খনিত যেন প্ৰকাশ কৰা হৈছে।পত্নী প্ৰসাদ নাটক তথা পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ কাহিনী ও সংলাপ মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ এক অপূৰ্ব সৃষ্টি।যি অনাগত দিনলৈ এনেদৰেই অংকীয়া নাটৰ মাজেৰে সদায় উজ্বলিত হৈ থাকিব।।

পত্নী প্ৰসাদ নাট pdf সম্পূৰ্ণ ৰূপত ডাউনল'ড কৰিবলৈ তলৰ ডাউনল'ড বুটামত ক্লিক কৰক।
পত্নীপ্ৰসাদনাটকৰকাহিনী, পত্নীপ্ৰসাদনাটকৰসংলাপ
পত্নী প্ৰসাদ নাটকৰ এটি ছবি



Comments

Most Popular

বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ

বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ পৰিচয় : বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ  সমূহ বা বৰগীতৰ বিষয়ে  এই আলোচনাটিত আমি জানিব পাৰিম বৰগীত মানে কি ? তথা বৰগীতৰ ভাষা আৰু বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য তথা বৰগীতৰ লক্ষণ সমূহ। লগতে, শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ আৰু তেখেতৰ প্ৰিয় শিষ্য মাধৱদেৱে লিখা গীত song বা  বৰগীতৰ সংখ্যা  সহ সেই সমূহৰ মাজত অন্তৰ্নিহিত হৈ থকা তাত্বিক ভাৱ আৰু আধ্যাত্মিক দৰ্শনৰ বিষয়ে। সূচী পত্ৰ বৰগীত মানে কি ? : বৰগীত বুলিলে কি বুজা বুলিলে ক'ব পাৰি যে একশৰণ নামধৰ্মৰ প্ৰাৰ্থনা উপযোগী উচ্চ আধ্যাত্মিক ভাৱ, ভাষা যুক্ত ৰাগ সম্বলিত সুৰৰ সমাহাৰত পৰিবেশন কৰা এবিধ গীত।      অৰ্থাৎ  বৰগীত কাক বোলে  বুলি ক'লে আমি কব পাৰোঁ যে মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱ আৰু মাধৱদেৱে ৰচনা কৰা আধ্যাত্মিক ভাৱ যুক্ত ৰাগ সম্বলিত ঈশ্বৰ স্ততি মূলক গীত সমূহকেই বৰগীত বোলা হয়। বৰগীতৰ ভাষা : ভাষাৰ ক্ষেত্ৰত দেখা পোৱা যায় যে বৰগীত সমূহ উচ্চ ভাৱ সম্পন্ন হোৱাৰ হেতুকে ইয়াত প্ৰাচীন অসমীয়া ভাষা প্ৰয়োগ কৰা হৈছে। ইয়াৰ উপৰিও, নৱবৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ ভক্তি আন্দোলনৰ সময়ত গঢ় লৈ উঠা ব্ৰজাৱলী নাম...

মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ

মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ পৰিচয় : মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ সমস্ত সাহিত্যিক জীৱন শঙ্কৰদেৱৰ আৰ্হিত গঢ় দিয়াৰ হ'লেও,নাট্যৰিতিৰ ক্ষেত্ৰত তেওঁ সম্পূৰ্ণ পৃথক বাটেৰে খোজ ললে। অৰ্থাৎ মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ  শঙ্কৰদেৱৰ নাট সমূহৰ লগত নিমিলে আৰু নিমিলে সেই সময়ত প্ৰচলিত অন্য কোনো নাটকীয় ৰীতিৰ লগত।এই  ঝুমুৰা  সমূহ মাধৱদেৱৰ সাহিত্য প্ৰতিভাৰ শ্ৰেষ্ঠতম নিদৰ্শন। সূচী পত্ৰ ঝুমুৰা কাক বোলে  : শঙ্কৰদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত নাট কেইখনত একোটা স্বয়ংসম্পূৰ্ণ কাহিনী থকাৰ পৰিবৰ্তে মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ"অৰ্জুন-ভঞ্জন"নাট খনক বাদ দি বাকীখিনি নাটত একোটা কাহিনী পূৰ্ণ ৰূপত পোৱা নাযায়।তাৰ পৰিবৰ্তে,একো- একোটা খণ্ড বা ক্ষুদ্ৰ ঘটনাহে বাকী নাট কেইখনৰ উপজীৱ্য সম্বল।              সেয়েহে  ঝুমুৰা কাক বোলে  বা  ঝুমুৰা মানে কি বুলি ক'লে ক'ব পাৰি যে," একোটা খণ্ড বা ক্ষুদ্ৰ কথাবস্তুৰ সংযুক্ত নাটককে ঝুমুৰা বোলা হয়। ঝুমুৰা সমূহৰ নাম : মাধৱদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত ঝুমুৰা সমূহ হ'ল-  অজ্জুন ভঞ্জন (পূৰ্ণাংগ)নাট।  চোৰধৰা নাট।  পিম্পৰা গুচো...

অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য

অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য পৰিচয়  :  মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ দ্বাৰা সৃষ্ট একক অংক বিশিষ্ট অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য  ৰ বিষয়ে অৱগত হোৱাৰ পূৰ্বে আমি জানিব লাগিব  অংকীয়া নাটৰ উৎস   সম্পৰ্কে। আমি সকলোৱেই জানো যে অসমীয়া সমাজ জীৱনলৈ বা  অসমীয়া সংস্কৃতি  লৈ মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ অনন্য অৱদান হ'ল অংকীয়া নাট । এই অংকীয়া নাটৰ পৰাই শংকৰী যুগৰ পৰা আৰম্ভ কৰি শংকৰোত্তৰ যুগ তথা বৰ্তমান আধুনিক যুগলৈকে  অসমৰ ভাওনা  সংস্কৃতিয়ে এক বিশেষ স্থান লাভ কৰি আহিছে। সূচী পত্ৰ অংকীয়া নাটৰ উৎস  :  অংকীয়া নাটৰ উৎস হিচাপে কবলৈ গলে চিহ্নযাত্ৰাৰ কথা উনুকিয়াব লাগিব। কাৰন  চিহ্নযাত্ৰা  য়েই হ'ল অংকীয়া নাটৰ উৎস বা মূল গুৰি।  এই চিহ্নযাত্ৰা নাট্যাভিনয়ৰ দ্বাৰা গুৰু জনাই সপ্ত বৈকুণ্ঠৰ চিত্ৰ পট অংকন কৰি জনসাধাৰণক ঈশ্বৰৰ লীলা মাহাত্ম্য দৰ্শন কৰোৱাৰ লগতে ভক্তিৰ নিজৰা বোৱাই বৈষ্ণৱ ধৰ্ম প্ৰচাৰ কৰিছিল। চিত্ৰ পট অংকন কৰা কষ্টকৰ আৰু ব্যয়বহুল হোৱাত নৃত্য গীত, সংলাপ সমৃদ্ধ কাহিনীৰে যি এক প্ৰকাৰৰ নাটৰ সৃষ্টি কৰে,...