classical singing or singing voice training on Tanpura । তানপুৰাত কন্ঠ সাধনা
যিকোনো শিক্ষাৰ্থী বা গায়ক-গায়িকা তথা Indian classical vocalist ভাৰতীয় শাস্ত্ৰীয় গায়ক সকলৰ বাবে কন্ঠ সাধনাৰ বাবে তানপুৰা হৈছে এবিধ উৎকৃষ্ট বাদ্য। যিহেতু, হাৰমনিয়ামৰ প্ৰতিটো স্বৰ নিজা পৰিধিৰ মাজতে সীমাবদ্ধ হোৱাৰ কাৰণে শ্ৰুতি, স্পৰ্শ স্বৰ আদি হাৰমনিয়াম বাদ্যযন্ত্ৰত প্ৰদৰ্শন কৰা সম্ভৱ নহয়। ইয়াৰ উপৰিও হাৰমনিয়াম ৰ স্বৰে কন্ঠৰ পৰা নিৰ্গত হোৱা স্বৰক স্পষ্টকৰণত বাধা জন্মায়।
সেয়েহে, হাৰমনিয়ামত কৈ তানপুৰাত কন্ঠ সাধনা কৰা বেছি ভাল লাগে।তানপুৰাত স্বৰ সাধনা কৰিলে সপ্তকৰ স্বতন্ত্ৰ বোধ জন্মে আৰু প্ৰতিটো স্বৰৰ ওপৰত কন্ঠ প্ৰতিষ্ঠিত হয়।
তানপুৰা বাদ্যযন্ত্ৰৰ নিৰ্মাণ :
তুম্বাৰ এফালে চাৰিডাল তাৰ বান্ধি লোৱা হয় আৰু এই তাৰ কেইডাল তুম্বাৰ ওপৰত থকা ব্ৰীজ অথবা জুৱাৰীৰ ওপৰেদি দীঘলীয়া অংশৰ সমান্তৰালকৈ আনটো মূৰত থকা আন এখন ব্ৰীজৰ ওপৰেদি আনি খুটিত বন্ধা হয়। এই খুটি কেইডাল ঘূৰাই পকাই তাৰডালৰ সুৰ tune কম বেছি কৰিব পাৰি।জুৱাৰীৰ চাৰিডাল তাৰৰেই সূতা লগোৱা হয়। সেই সূতাকেইডালেই ঝংকাৰ তোলে।সূতাকেইডালৰ ক্ষেত্ৰত ৰেশমী সূতা হ'লে ঝংকাৰ বেছি ধুনীয়া হয়।
singing voice training on Tanpura । তানপুৰাত কন্ঠ সাধনা :
তানপুৰা লৈ গায়ক বা শিক্ষাৰ্থী সকলে যি স্কেলত গান গায় singing সেই স্বৰত দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় তাৰডাল মিলোৱা আৱশ্যক। যিহেতু, এই দুডাল তাৰত বান্ধি লোৱা স্বৰটোক মধ্য সপ্তকৰ ষড়জ অৰ্থাৎ 'সা' ৰূপে মান্য কৰা হয়।
ইয়াৰ উপৰিও সংগীত music ত এনে বহু ৰাগ আছে য'ত প্ৰথম 'প' স্বৰ ব্যৱহাৰ কৰা নহয়। এনে কিছুমান ৰাগৰো প্ৰয়োগ আছে য'ত পঞ্চম ও মধ্যম এই দুয়োটা স্বৰৰেই প্ৰাধান্য নাই।এনে ৰাগ raag সমূহত এইডাল তাৰ নিষাদ অথবা গান্ধাৰ স্বৰত বান্ধিব লাগে।
তানপুৰা ভাগ :
কন্ঠ সাধনা :
উপসংহাৰ conclusion :
এইদৰে, শুদ্ধ আৰু বিকৃত ১২ টা স্বৰৰ পূৰ্ণ জ্ঞান লাভ কৰি লৈ সহজ গীত সমূহৰ গোৱা singing উচিত। শেষত ক'ব পাৰি যে তানপুৰা বাদ্যযন্ত্ৰৰ সহায়ত সুন্দৰ ভাৱে গীত পৰিবেশন কৰিবলৈ classical singing or singing voice training on Tanpura তানপুৰাত কন্ঠ সাধনা কৰি স্বৰসমূহৰ ওপৰত সম্পূৰ্ণৰূপে জ্ঞান থাকিব লাগিব। তেতিয়াহে, তানপুৰা ত সংগীত পৰিবেশন বা মঞ্চত অনুষ্ঠান live concert সহজসাধ্য হ'ব।।
আৰু পঢ়িব পাৰে- অসমৰ বাদ্যযন্ত্ৰ খোল বাদ্য শিক্ষা।

Comments
Post a Comment