Skip to main content

ৰাম বিজয় নাটক ও ৰাম বিজয় নাটকৰ কাহিনী তথা সংলাপ

ৰাম বিজয় নাটক ও ৰাম বিজয় নাটকৰ কাহিনী তথা সংলাপ 

ৰামবিজয়নাটক,ৰামৰচৰিত্ৰ, সীতাৰচৰিত্ৰ
ফটো : অনিন্দিতা,ববিতা আৰু প্ৰিয়ংকা, তিতাবৰ।

ৰাম বিজয় নাটক : 

মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱে শেষ বয়সত ৰামায়ণক কেন্দ্ৰ কৰি ৰামচন্দ্ৰ প্ৰভূক মূখ্য কৰি ৰচনা কৰা অংকীয়া নাট খনি হ'ল ৰামবিজয় নাট।এই আলোচনাটিৰ জৰিয়তে ৰামবিজয় নাটক ও ৰাম বিজয় নাটকৰ কাহিনী তথা সংলাপ Ram vijya Drama with story and dilogue সহ নাট খনিৰ বিভিন্ন বিষয় সমূহৰ সম্পৰ্কে আমি জানিব পাৰিম।

ৰাম বিজয় নাটৰ উৎস : 

ৰাম বিজয় নাটখনৰ কাহিনীভাগ শংকৰদেৱে ৰামায়ণৰ আদিকাণ্ডৰ অন্তৰ্গত বৰ্ণিত আখ্যানৰ পৰা লৈছে। ইয়াৰ উপৰিও ভাগৱত পুৰাণত উপলব্ধ ৰাম বিষয়ক বৰ্ণনা আৰু গুৰুজনাৰ নিজস্ব সৃষ্টিৰ সৌন্দৰ্য্যত নাট খনিৰ কাহিনী ভাগ অধিক মনোগ্ৰাহী হৈ পৰিছে। 

    ৰাম বিজয় নাটৰ কাহিনী : 

    ঋষি বিশ্বামিত্ৰই সিদ্ধাশ্ৰমত শিষ্য গনৰ সহিতে আশ্ৰমৰ সকলোকে লগত লৈ পৰম ব্ৰহ্ম সনাতন ঈশ্বৰৰ সন্তুষ্টিৰ বাবে যজ্ঞ আৰম্ভ কৰে। সেই যজ্ঞ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পূৰ্বেই মাৰিছ সুবাহু আদি ৰাক্ষসসকলে ঋষিৰ আশ্ৰমত উপস্থিত হৈ যজ্ঞস্থলী লণ্ড-ভণ্ড কৰি ঋষিৰ কম্মত ব্যাঘাত জন্মায়।

    সেয়েহে উপায়ন্তৰ হৈ দশৰথৰ পুত্ৰ ৰাম-লক্ষণক আনি যজ্ঞস্থলীত ৰাখি ৰাক্ষস সকলক বধ কৰাৰ লগতে যজ্ঞ সম্পূৰ্ণ কৰে। এনেতে ঋষিয়ে জনক জীয়ৰী জানকী অৰ্থাৎ সীতাৰ সয়ম্বৰৰ কথা উল্লেখ কৰি ৰাম-লক্ষণ দুয়োকে লগত লৈ জনকৰ ৰাজ সভাত উপস্থিত হয়। 


    সীতাৰ সয়ম্বৰ সভাত সকলো ৰজা মহাৰজাক পৰাস্ত কৰি ৰামচন্দ্ৰই হৰধনু ভঙ্গ কৰি সীতাক পত্নী হিচাপে লাভ কৰে। ৰজা জনকৰ পৰা বিদায় লৈ বিশ্বামিত্ৰ,ৰাম-লক্ষণ আৰু সীতা সহিত শিষ্য সকল পুনৰ অযোধ্যালৈ প্ৰত্যাগমণ কৰে। বাটতে মহাদেৱৰ একান্ত শিষ্য পৰশুৰামে সকলোকে আগচি ধৰে। আৰু গুৰুৱে অৰ্থাৎ মহেশে জণকক দিয়া হৰধনু ভঙ্গ কৰাত ক্ষুণ্ণ হৈ ৰামচন্দ্ৰক কাটিবলৈ উদ্যত হয়।

     

    শিষ্যৰ প্ৰতি পৰশুৰামৰ এনে খং দেখি ঋষি বিশ্বামিত্ৰৰো খং উঠে আৰু ক্ৰোধৰ বশৱৰ্তী হৈ পৰশুৰামৰ লগত যুদ্ধ কৰে। কিন্তু পৰশুৰামৰ লগত যুদ্ধত হাৰ মানি বিশ্বামিত্ৰই প্ৰাণ ৰক্ষা কৰি পলাবলৈ ধৰে।


    গুৰুৰ এনে দশা দেখি ৰামচন্দ্ৰই পৰশুৰামক বধ কৰাৰ নিমিত্তে ধনু টানিবলৈ ধৰে। তেতিয়া পৰশুৰামে বুজি পায় যে তেওঁ এই ৰামচন্দ্ৰ ৰেই অংশ অৱতাৰ। নিজৰ ভূল ক্ষমা বিচাৰি পৰশুৰামে কাকূতি কৰাত ৰামচন্দ্ৰ প্ৰভূৱে পৰশুৰামক কাটিবলৈ লোৱা আমোঘ বাণ নিক্ষেপ কৰি পৰশুৰামৰ স্বৰ্গ পথ কাটি পৰশুৰামক প্ৰাণ দান দিয়ে। 


    পৰশুৰামে আনন্দ মনেৰে নিজ ধামলৈ গমন কৰে আৰু ৰাম লক্ষণ সীতা সকলোৱে আনন্দ মনেৰে অযোধ্যালৈ যায়,হোমযজ্ঞাদি বিধি কম্ম সমাপন কৰি মণিময় গৃহত আনন্দ মনেৰে থাকিবলৈ লয়। আৰু এনেদৰেই ৰাম বিজয় নাটখনৰ কাহিনীভাগ যৱনিকা পৰে।


    ৰাম বিজয় নাটৰ আন নাম : 

    শংকৰদেৱৰ দ্বাৰা বিৰচিত অংকীয়া নাট Ankia Naat সমূহৰ অন্যতম ৰাম বিজয় নাট ভাগিক আন কি নামেৰে জনা যায় বা ৰাম বিজয় নাটৰ আন এটা নাম কি বুলি ক'লে সাধাৰণতে সত্ৰ সমূহে "সীতা সয়ম্বৰ" বুলি কোৱা দেখা যায়। ইয়াৰ উপৰিও " তাৰকা বধ সীতা সয়ম্বৰ" আদি নামেৰেও ৰাম বিজয় নাট ভাগক বুজায়। 

    আনহাতে,ৰাম বিজয় নাটক কোনে লিখিছিল বুলি ক'লে একে এষাৰতেই ক'ব পাৰি যে মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱে তেখেতৰ জীৱনৰ শেষ বয়সত ৰামায়ন কেন্দ্ৰিক এই ৰাম বিজয় নাটক লিখিছিল। সেয়েহে,ৰাম বিজয় নাটকক শংকৰদেৱৰ নুমলীয়া বা সকলোতকৈ শেহতীয়া নাটক হিচাপেও জনা যায়।


    ৰাম বিজয় নাটৰ গীত ভটিমা শ্লোকৰ সংখ্যা : 

    গীত,ভটিমা আৰু শ্লোকৰ সংখ্যাৰ ক্ষেত্ৰত ৰাম বিজয় নাটত দেখা যায় যে ৯ টা ৰাগ, ২০ টা গীত সহিত ৩৭ টা শ্লোক আৰু ৪টা ভটিমা শংকৰদেৱে নাট খনিত ব্যৱহাৰ কৰিছে। ঠিক তেনেদৰে তালৰ ব্যৱহাৰৰ ক্ষেত্ৰত দেখা যায় যে এক তাল,পৰি তাল,চুটকলা,যতি,সৰুবিষম আৰু খৰমান তাল আদি কৰি ৬ খন তালত গীত সমূহৰ পৰিবেশন নাট খনিত ব্যৱহাৰ কৰা দেখা যায়।

    ৰাম বিজয় নাটৰ ৰামৰ চৰিত্ৰ :

    ৰাম বিজয় নাটৰ ৰামৰ চৰিত্ৰ টিৰ লগতে সীতা চৰিত্ৰ টিক মূখ্য চৰিত্ৰ ৰূপে অংকন কৰি নাট্যকাৰে কাহিনী ভাগ ৰচনা কৰিছে।ৰামৰ চৰিত্ৰ টিৰ মাজত দেখা যায় যে ৰাম হৈছে ভগৱানৰ অৱতাৰ।দশৰথৰ গৃহত মানৱী জন্ম লৈ ডাঙৰ হৈছে।

    ঋষি বিশ্বামিত্ৰৰ  আহ্বান ক্ৰমে তাৰকা,মাৰিছ,সুবাহু আদি ৰাক্ষস গনক নিধন কৰি, গুৰুৰ আজ্ঞা পালন কৰিছে। ইয়াৰ পাছত গুৰুৰ কথা মতেই জণক ৰজাৰ জীয়ৰী সীতাৰ সয়ম্বৰত উপস্থিত হৈ বিদ্ৰোহী ৰজা সকলক যুদ্ধত পৰাজিত কৰি সীতাক পত্নী ৰূপে লাভ কৰিছে।


    অৱশেষত,অৱতাৰী পুৰুষ পৰশুৰামকো পৰাস্ত কৰি , সীতা সহিতে অয্যোধালৈ গমণ কৰিছে। আৰু মণিময় গৃহত সীতাৰ লগত আনন্দ উৎসৱ কৰি বিধিসন্মত ভাৱে বিবাহ কাৰ্য্য সম্পাদন কৰিছে।


    আৰু পঢ়িব পাৰে- শংকৰ-মাধৱৰ অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য।


    নাট্যকাৰ শংকৰদেৱে ৰামক ভগৱানৰ অৱতাৰ হিচাপে দশাই মানৱী লীলা জগতত কি দৰে প্ৰচাৰ কৰিছে তথা সেই ভগৱান ৰামচন্দ্ৰৰ হাতে দুষ্ট সকলৰ কি দৰে মুক্তি সাধন হৈছে,তাক সুন্দৰ ভাৱে ফুটাই তুলিছে।


    লগতে, মনুষ্য জাতিয়ে কেনেকৈ সেই ৰাম নামক স্মৰণ কৰি নিজৰ মুক্তিৰ পথ সুগম কৰিব পাৰে,সেইয়াও ভগৱান ৰামৰ চৰিত্ৰ টিৰ মাধ্যমেৰে গুৰুজনাই প্ৰকাশ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে।


    সীতাৰ চৰিত্ৰ :

    ৰাম বিজয় নাটখনৰ মূখ্য চৰিত্ৰ ৰামৰ পাছতে হৈছে সীতাৰ চৰিত্ৰ টি।জণক ৰজাৰ জীয়ৰী সীতাই কেৱল ৰামক পাবৰ কাৰণে নিতৌ তুতি প্ৰাৰ্থনা কৰিছে। অৱশেষত, সয়ম্বৰৰ দ্বাৰা সীতাৰ সেই ইচ্ছা পূৰণ হয়।

    সীতাৰ চৰিত্ৰ টিৰ যোগেদি দেখা যায় যে যদি একান্ত চিত্তে ভগৱানক আৰাধনা কৰা হয়, তেতিয়া হাজাৰ বাধা নেওচি হ'লেও ঈশ্বৰে তেওঁৰ  মনোবাঞ্ছা পূৰ্ণ কৰি উদ্ধাৰ কৰে।


    কলিত মানৱ জাতিৰ মুক্তি পথ দেখুৱাবলৈ সীতাৰ সেই ভক্তি তথা সিদ্ধী লাভ নাট্যকাৰ শংকৰদেৱে যেন ৰাম বিজয় নাটত সীতা চৰিত্ৰ টিৰ মাধ্যমেৰে প্ৰদৰ্শন কৰিছে।


    ৰাম বিজয় নাটকৰ সংলাপ :

    ৰাম বিজয় নাটকৰ সংলাপ সমূহ শংকৰদেৱে তেখেতৰ আন আন নাট সমূহৰ দৰেই বহু কেইটা ভাষাৰ সংমিশ্ৰিত কৃত্ৰিম ভাষা ব্ৰজাৱলী ভাষাত ৰচনা কৰিছে।এখনি পূৰ্ণাংগ অংকীয়া নাট ৰাম বিজয় নাটকত সকলো চৰিত্ৰৰ মুখত সংলাপ দেখা নাযায় ।

    নাট খনিত সব্বমূঠ ৫৯ টা সংলাপ চৰিত্ৰ সমূহৰ মাজত দেখা যায়। ইয়াৰ ভিতৰত সীতা,বিশ্বামিত্ৰ, ৰামচন্দ্ৰৰ সংলাপ বেছিকৈ দিয়া হৈছে। অন্যান্য চৰিত্ৰ সমূহৰ ক্ষেত্ৰত কেৱল মাত্ৰ সংলাপ দি নাটকীয় কাহিনী আগুৱাই নিয়া হৈছে।


    আৰু পঢ়িব পাৰে- অভিনয় প্ৰকাৰ সহ প্ৰয়োগ।


    যিহেতু, অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য হৈছে সব্বাধিক সূত্ৰ প্ৰয়োগ।যাৰ দ্বাৰা নাটৰ কাহিনীক আগবঢ়াই নিয়া হয়।ৰাম বিজয় নাটকতো সূত্ৰৰ দ্বাৰাই কাহিনী সঞ্চাৰ কৰি, সীমিত সংলাপ নিক্ষেপনেৰে নাটক খনি সম্পূৰ্ণ কৰা দেখা যায়।


    নাট খনিৰ সংলাপৰ ক্ষেত্ৰত আৰম্ভণিতে সীতাৰ সখী কণকাৱতীৰ মুখেৰে- আহে সখী,তোহো ৰাজ নন্দিনী।কোন সম্পত্তি নাহি থিক।কি নিমিত্তে তোহো বাৰম্বাৰ বিলাপ কৰহ।প্ৰাণ সখী হামাক শপত,তোহাৰি পাৱে লাগো।সত্বৰে হামাত বাত কহ... বুলি সংলাপৰ দ্বাৰা আৰম্ভ হৈছে।


    আনহাতে, সংলাপৰ ক্ষেত্ৰত নাটৰ শেষত পৰশুৰামৰ মুখেৰে- হে বাপ।তোহাৰি প্ৰসাদে আজু প্ৰাণ ৰহল।আ পুনৰবাৰ উপজলো... সংলাপৰ দ্বাৰা ৰাম বিজয় নাটকৰ সংলাপ সামৰণি পৰিছে।


    সামৰণি :

    ৰাম বিজয় নাটক ও ৰাম বিজয় নাটকৰ কাহিনী তথা সংলাপ আলোচনা টিৰ জৰিয়তে বুজিব পাৰি যে চিহ্নযাত্ৰা নাট্যাভিনয়ৰ দ্বাৰা গুৰু জনাই পঞ্চম শতিকাতেই প্ৰথম অসমীয়া নাটক ৰ শুভাৰম্ভ কৰি অসমীয়া জাতিৰ সাংস্কৃতিক ভড়াল চহকী কৰি থৈ গৈছে। কিন্তু কালৰ ক্ৰুটিল গতিত পৰি বৰ্তমান মাতৃভাষাৰ নাট সমূহৰ অগ্ৰাধিকাৰৰ ফলত ভাওনা বুলি ক'লে অংকীয়া নাট সমূহক বহুতে হেয়জ্ঞান কৰে। সেয়েহে, সঘন আখৰা আৰু প্ৰদৰ্শনৰ ব্যৱস্থা কৰিলে নিশ্চয় অংকীয়া নাট সমূহ সকলোৰে বাবে বোধগম্য হোৱাৰ উপৰিও মনোগ্ৰাহী হ'ব। তেতিয়া নিশ্চয় গুৰুজনাৰ এই সৃষ্টি ৰাজিয়ে অধিক জনপ্ৰিয়তা লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হ'ব।।

    ৰাম বিজয় নাটক pdf সম্পূৰ্ণ ৰূপত ডাউনল'ড কৰিবলৈ ওপৰত দিয়া ডাউনল'ড বুটামত ক্লিক কৰক।


    ৰামবিজয়নাটক, সীতাৰচৰিত্ৰ
    ফটো : অনিন্দিতা,ববিতা আৰু প্ৰিয়ংকা, তিতাবৰ।
    আৰু পঢ়িব পাৰে- ঝুমুৰা মাধৱদেৱৰ অংকীয়া নাটৰ ৰস।

    Comments

    Most Popular

    বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ

    বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ পৰিচয় : বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য আৰু লক্ষণ  সমূহ বা বৰগীতৰ বিষয়ে  এই আলোচনাটিত আমি জানিব পাৰিম বৰগীত মানে কি ? তথা বৰগীতৰ ভাষা আৰু বৰগীতৰ বৈশিষ্ট্য তথা বৰগীতৰ লক্ষণ সমূহ। লগতে, শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ আৰু তেখেতৰ প্ৰিয় শিষ্য মাধৱদেৱে লিখা গীত song বা  বৰগীতৰ সংখ্যা  সহ সেই সমূহৰ মাজত অন্তৰ্নিহিত হৈ থকা তাত্বিক ভাৱ আৰু আধ্যাত্মিক দৰ্শনৰ বিষয়ে। সূচী পত্ৰ বৰগীত মানে কি ? : বৰগীত বুলিলে কি বুজা বুলিলে ক'ব পাৰি যে একশৰণ নামধৰ্মৰ প্ৰাৰ্থনা উপযোগী উচ্চ আধ্যাত্মিক ভাৱ, ভাষা যুক্ত ৰাগ সম্বলিত সুৰৰ সমাহাৰত পৰিবেশন কৰা এবিধ গীত।      অৰ্থাৎ  বৰগীত কাক বোলে  বুলি ক'লে আমি কব পাৰোঁ যে মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱ আৰু মাধৱদেৱে ৰচনা কৰা আধ্যাত্মিক ভাৱ যুক্ত ৰাগ সম্বলিত ঈশ্বৰ স্ততি মূলক গীত সমূহকেই বৰগীত বোলা হয়। বৰগীতৰ ভাষা : ভাষাৰ ক্ষেত্ৰত দেখা পোৱা যায় যে বৰগীত সমূহ উচ্চ ভাৱ সম্পন্ন হোৱাৰ হেতুকে ইয়াত প্ৰাচীন অসমীয়া ভাষা প্ৰয়োগ কৰা হৈছে। ইয়াৰ উপৰিও, নৱবৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ ভক্তি আন্দোলনৰ সময়ত গঢ় লৈ উঠা ব্ৰজাৱলী নাম...

    মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ

    মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ পৰিচয় : মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ সমস্ত সাহিত্যিক জীৱন শঙ্কৰদেৱৰ আৰ্হিত গঢ় দিয়াৰ হ'লেও,নাট্যৰিতিৰ ক্ষেত্ৰত তেওঁ সম্পূৰ্ণ পৃথক বাটেৰে খোজ ললে। অৰ্থাৎ মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ ঝুমুৰা সমূহ  শঙ্কৰদেৱৰ নাট সমূহৰ লগত নিমিলে আৰু নিমিলে সেই সময়ত প্ৰচলিত অন্য কোনো নাটকীয় ৰীতিৰ লগত।এই  ঝুমুৰা  সমূহ মাধৱদেৱৰ সাহিত্য প্ৰতিভাৰ শ্ৰেষ্ঠতম নিদৰ্শন। সূচী পত্ৰ ঝুমুৰা কাক বোলে  : শঙ্কৰদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত নাট কেইখনত একোটা স্বয়ংসম্পূৰ্ণ কাহিনী থকাৰ পৰিবৰ্তে মহাপুৰুষ মাধৱদেৱৰ"অৰ্জুন-ভঞ্জন"নাট খনক বাদ দি বাকীখিনি নাটত একোটা কাহিনী পূৰ্ণ ৰূপত পোৱা নাযায়।তাৰ পৰিবৰ্তে,একো- একোটা খণ্ড বা ক্ষুদ্ৰ ঘটনাহে বাকী নাট কেইখনৰ উপজীৱ্য সম্বল।              সেয়েহে  ঝুমুৰা কাক বোলে  বা  ঝুমুৰা মানে কি বুলি ক'লে ক'ব পাৰি যে," একোটা খণ্ড বা ক্ষুদ্ৰ কথাবস্তুৰ সংযুক্ত নাটককে ঝুমুৰা বোলা হয়। ঝুমুৰা সমূহৰ নাম : মাধৱদেৱৰ দ্বাৰা ৰচিত ঝুমুৰা সমূহ হ'ল-  অজ্জুন ভঞ্জন (পূৰ্ণাংগ)নাট।  চোৰধৰা নাট।  পিম্পৰা গুচো...

    অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য

    অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য পৰিচয়  :  মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ দ্বাৰা সৃষ্ট একক অংক বিশিষ্ট অংকীয়া নাটৰ বৈশিষ্ট্য আৰু উদ্দেশ্য  ৰ বিষয়ে অৱগত হোৱাৰ পূৰ্বে আমি জানিব লাগিব  অংকীয়া নাটৰ উৎস   সম্পৰ্কে। আমি সকলোৱেই জানো যে অসমীয়া সমাজ জীৱনলৈ বা  অসমীয়া সংস্কৃতি  লৈ মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ অনন্য অৱদান হ'ল অংকীয়া নাট । এই অংকীয়া নাটৰ পৰাই শংকৰী যুগৰ পৰা আৰম্ভ কৰি শংকৰোত্তৰ যুগ তথা বৰ্তমান আধুনিক যুগলৈকে  অসমৰ ভাওনা  সংস্কৃতিয়ে এক বিশেষ স্থান লাভ কৰি আহিছে। সূচী পত্ৰ অংকীয়া নাটৰ উৎস  :  অংকীয়া নাটৰ উৎস হিচাপে কবলৈ গলে চিহ্নযাত্ৰাৰ কথা উনুকিয়াব লাগিব। কাৰন  চিহ্নযাত্ৰা  য়েই হ'ল অংকীয়া নাটৰ উৎস বা মূল গুৰি।  এই চিহ্নযাত্ৰা নাট্যাভিনয়ৰ দ্বাৰা গুৰু জনাই সপ্ত বৈকুণ্ঠৰ চিত্ৰ পট অংকন কৰি জনসাধাৰণক ঈশ্বৰৰ লীলা মাহাত্ম্য দৰ্শন কৰোৱাৰ লগতে ভক্তিৰ নিজৰা বোৱাই বৈষ্ণৱ ধৰ্ম প্ৰচাৰ কৰিছিল। চিত্ৰ পট অংকন কৰা কষ্টকৰ আৰু ব্যয়বহুল হোৱাত নৃত্য গীত, সংলাপ সমৃদ্ধ কাহিনীৰে যি এক প্ৰকাৰৰ নাটৰ সৃষ্টি কৰে,...